Khamis, 23 Disember 2010

ALHAMDULILLAH JUMPA JUGA AKU BUDAK YANG BAIK-BAIK

Biasanya kalau aku memandu dari rumah sampailah ke bandar, kami selalu disajikan dengan aksi dan babak yang negatif daripada anak muda. Misalnya mereka berlumba motosikal, buat wilie, upkan motosikal, berkumpul di tepi simpang, hisap rokok di warung, pasangan berdating tanpa pedulikan sekeliling.


Namun, hari ini aku rasa agak kagum. Seolah-olah aku tidak percaya dengan situasi itu. Ramai pemuda berkumpul di depan surau BP Mall, dan aku sempat candid sebahagian kecil daripada mereka. Pada masa ini ramai lagi yang sedang mengambil air sembahyang di luar tu. Alhamdulillah.


Kalaulah ibu bapa mereka nampak gambar ni, sejuk rasa hati. Kerana ketika ini jam 5.00 petang. Sembahyang Asar ialah sembahyang yang paling susah nak dilakukan oleh anak-anak kita. Sebab tulah Allah sebutkan dalam firmannya Demi Masa, sesungguhnya manusia itu dalam kerugian, melainkan....

Tiada ulasan: