Rabu, 2 Mac 2011

KENAL DAH 15 TAHUN, TETAPI....

Aku dah kenal seseorang itu, 15 tahun rasanya.
Setiap kali aku jumpa dia di pekan, aku ajak dia minum
Kadang-kadang dia tengah duduk mengeteh,
lalu memanggil aku untuk join sekali
Namun yang peliknya,
tak pernah pun dia keluar dompetnya untuk cuba membayar
20 kali jumpa dia, aku juga yang kena bayar......
Lama-lama aku kata tak boleh jadi begini.....
Ini bukan persahabatan namanya......
Ini tidak adil
Itu Menang-Kalah
Buat apalah duitnya itu ya?
Kini aku buat-buat tak dengar, apabila namaku dipanggil di situ...
Maaf......aku nak cepat.......banyak urusan......
Ramai lagi kawanku yang pemurah
Belanja kawan bergilir-gilirlah......mereka berebut-rebut nak bayar....
Tak macam kawan aku yang seorang itu
Yang bercakap banyak, tetapi nothing........

6 ulasan:

aza ni berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
aza ni berkata...

maksud saya
salam MSOM
memang wujud yang sebegini, suka mengekploit atas kemuarahan orang lain..

mak encik | SZ berkata...

mungkin tanggagaji dia kurang setangga drpd cikgu ... cover la air secawan! ;p

Miss Mirror a.k.a Sam berkata...

Kalau aku pulak lain critanya... aku mati2 nak bayar sendiri, tapi kwn2 aku mati2 nak bayarkan.. tu la masalahnya bila keluar dgn kengkawan yg loaded2 ni, duit kita jd tak berharga. Tapi syukurlah... dah rezeki kan.. tak kan nk tolak pulak.

Siti Indrawati berkata...

Assalam cikgu..lama x tinggal jejak,line internet baru ok,mungkin dia org pk bila bayokan/belanja kwn2 duit semakin kurang,sedangkan selagi kita bersedekah semakin murah rezeki kita,lagi2 kalau org yg kita belanja mendoakan kita..

Siti Indrawati berkata...

Assalam cikgu..lama x tinggal jejak,line internet baru ok,mungkin dia org pk bila bayokan/belanja kwn2 duit semakin kurang,sedangkan selagi kita bersedekah semakin murah rezeki kita,lagi2 kalau org yg kita belanja mendoakan kita..