Jumaat, 2 September 2011

WARNA-WARNI HARI RAYA (3) 1432H-2001

 Beraya ke rumah pak cik dan mak cik
jumpa yang menarik aku ambil gambarlah

 Bunga Raya
Selamat menyambut kemerdekaan ke 54

 Pokok Sireh


 Pokok ciku yang tak nak berbuah


Pokok Roselt yang kaya dengan vitamin C


Pokok lempoyang di belakang rumah emak aku
 Raya ni badan lain macam...elok meminum perahan Lempoyang


Lempoyang Fresh untuk awet muda dan anti kanser


 Cendawan ni beracun agaknya

Pokok cili kampung


 Pokok Kari


 Rumah Pak cik aku di Pt Jayus


 Unik...pokok ubi kangkung. Pokoknya ubi daunnya kangkung


 Bonsai




 Antara rumah yang menarik minat aku di Kampung Pt Jayus, Seri Medan


 Orang kampung dah kaya-raya




 Masa kecik dulu aku banyak menghabiskan raya pertama di rumah ini.
Rumah nenek aku. Sekarang pakcik aku yang duduk dengan anak-anaknya.
Makcik aku dah meninggal dunia.

Tasbih besar yang dibeli di Mekah

2 ulasan:

Kak Kay berkata...

Selamat hari raya MS sekeluarga, ingatkan masa raya ari kita orang nak terjah rumah MS, nak beraya le, tapi tak jd, takut MS pengsan tengok rombongan Kak Kiah yang ramai...

Mat Som Sadona berkata...

Kak Kay, kalau 70 orang muat lagi. Cuma takut tak dapat bersembang dgn semua yg hadir.