Rabu, 12 Mac 2014

PELBAGAI TEORI TENTANG MISTERI KEHILANGAN MH370

)
Andaian paling terkini, menuju ke Selat Melaka
 Indonesia
Vietnam
BOARDING, alat keselamatan pesawat yang ditemui nelayan, Azman Muhamad 40th di Melaka...menguatkan teori terbaru?


Kisah kehilangan MH370 terus menjadi teka-teki. Berikut ialah traslate daripada microsoft berpandukan artikel terbaru CNN jam 1.05 pm tadi.  

Yang nak maklumat saja boleh baca, sebab bahasa translator mana ada yang tepat! Aku nak guna ayat sendiri, takut maksud jadi lain.

Misteri kehilangan MH370 mungkin disebabkan ia kehilangan isyarat, hilang beratus-ratus km daripada jalur kebiasaan. Bilakah MH370 hilang semua komunikasi, termasuk isyarat penting transponder yang menghantar data pada ketinggian, arah dan kelajuan. Masih, ia menunjukkan pada radar selama kira-kira 1 jam, 10 minit lebih lama - sehingga ia hilang, nampaknya setelah berpindah dari destinasi yang dimaksudkan, beratus-ratus km off course. 

Butir-butir tersebut memberitahu CNN oleh seorang pegawai kanan tentera udara Malaysia, yang enggan dinamakan kerana beliau tidak dibenarkan untuk bercakap kepada pihak media, seolah-olah menumpahkan lebih banyak cahaya pada apa yang berlaku kepada pesawat yang misteri pergi hilang Sabtu awal. Tetapi jika dakwaan ini benar, dan laporan-laporan lain, memetik seorang pegawai Malaysia yang berbeza, membuang keraguan kepada mereka, banyak soalan besar yang kekal. 

Mengapa komunikasi telah hilang? Mengapa Boeing 777 akan ke arah itu? Dan di mana pula ia berakhir? Sesuatu yang berlaku kepada kapal terbang itu, yang adalah jelas daripada normal, yang menyebabkan ia berlepas dari laluan penerbangan biasa,' kata Mark Weiss, seorang bekas juruterbang 777 sekarang dengan firma perundingan Kumpulan spektrum yang berpangkalan di Washington.

Menurutnya "... Ia adalah sukar untuk tidak ada spekulasi." Peter Goelz, bekas Pengarah Urusan Lembaga Keselamatan pengangkutan negara, difikirkan semua maklumat ini--jika betul--ominously mencadangkan bahawa seseorang bersemangat memotong transponder ini dan seterusnya, pesawat dari destinasi yang dimaksudkan. 

Mengambil lihat maya di dalam Boeing 777 Bagaimana Adakah sebuah Boeing 777 menjadi tidak kelihatan? Pihak berkuasa 'hairan' oleh hilang penerbangan bagaimana kapal terbang yang besar boleh hilang? ' Jenis pembolehubah dalam kursus ini hanya dapat dijelaskan,' kata Goelz. Pakar-pakar lain tidak yakin bahawa ada pelakon lapuk--ada perampas atau ahli krew intentioned sakit. Kata mereka, mungkin terdapat beberapa jenis kegagalan elektronik bencana secara tiba-tiba atau lebih yang mendorong anak-anak kapal untuk cuba memulihkan, dengan tidak berjaya.

" Mungkin tiada masalah kuasa," kata veteran juruterbang Kit Darby, bekas Presiden sumber-sumber maklumat penerbangan, menambah bahawa sistem tenaga akan hanya berlangsung kira-kira sejam. '(IT is) semula jadi untuk juruterbang, dalam pandangan saya, untuk kembali kepada di mana dia tahu ke Lapangan Terbang.'Namun, walaupun mereka mempunyai teori, malah mereka mempunyai juruterbang kapal terbang penumpang komersil besar-besaran seperti ini mengakui bahawa mereka tidak dapat menyimpulkan apa-apa sehingga kapal terbang boleh ditemui. 

Sekarang, Cari multinasional besar-besaran telah menghasilkan tiada kejayaan--yang hanya ditambah kepada heartache ini untuk rakan-rakan dan keluarga 239 penumpang dan anak kapal dalam pesawat. Ayat-ayat rasmi tentera udara Malaysia boleh menyediakan hala tuju yang lebih banyak, walaupun jelas dan penutupan masih sukar difahami.

"Terdapat masih seperti banyak peluang luar sana, mungkin banyak lagi, sekarang bahawa kita tahu tentang transponder yang sedang mati dan tempoh masa bahawa kapal terbang yang terbang di udara tanpa mereka," kata penganalisis penguatkuasaan undang-undang CNN Tom Fuentes.

"Ia masih lagi kemungkinan masalah mekanikal, keganasan (dan) isu-isu yang lain sebanyak mungkin di udara kerana mereka sebelum." Disengajakan atau bencana kegagalan mekanikal? Mengikut tentera udara Malaysia, dengan satah transponder nampaknya berhenti kerja pada kira-kira masa penerbangan pengawal hilang hubungi dengannya, berhampiran Pantai Vietnam.

...... udara akhirnya dan benar-benar hilang landasan pesawat ke atas Pulau Perak, sebuah pulau kecil di Selat Melaka--beratus-ratus km dari laluan penerbangan biasa pesawat perjalanan antara Kuala Lumpur dan Beijing, kata rasmi. Jika data yang dipetik oleh sumber yang betul, pesawat ini adalah penerbangan ke Beijing dan dari seberang Tanah Melayu dari laluan yang berjadual.

Mengapa transponder--elektrik instrumen di kerusi syarikat penerbangan komersial yang berterusan menghantar maklumat seperti ketinggian, lokasi, arah dan kelajuan--telah pergi? Goelz, bekas Pengarah Urusan NTSB, dan lain-lain menunjukkan satu-satunya sebab untuk seseorang untuk sengaja mematikan transponder yang adalah untuk menyembunyikan lokasi itu, pesawat dan arah. Seseorang dengan niat yang gerun mengambil alih pesawat dan stering untuk di mana ia tidak sepatutnya menjadi--atau mungkin bercadang untuk ia menghempaskannya? 

Anda perlu mempunyai satu proses yang sangat disengajakan untuk memasang transponder off,' katanya. '... Mungkin masih ada mekanikal penjelasan atas apa yang berlaku, tetapi orang-orang mekanikal penjelasan akan mengecil dengan cepat.' Anthony Rom, juruterbang terlatih dan pakar perunding, berkata bahawa api bergerak pantas mungkin telah dipindahkan melalui kokpit dan diberikan segala-galanya, termasuk anak-anak kapal, berkesan tidak dapat lebih daripada memulihkan pesawat.

"Kebakaran adalah berbahaya," Rom memberitahu CNN di Wolf Blitzer. "Kebakaran boleh berlaku dengan cepat dan mengetuk beberapa sistem dengan pantas.' Darby, untuk satu, percaya mekanikal semata-mata isu kekal kemungkinan Tempahan sah sekarang. Perkara utama yang beliau adalah: 'Segala-galanya ini elektrik.' Dalam erti kata lain, jika terdapat beberapa jenis 'bencana kegagalan' atas sebab-sebab, yang boleh mengetuk sistem seperti transponder. Jika yang akan berlaku, kapal terbang boleh terbang untuk beberapa waktu tanpa elektrik tetapi tidak selama-lamanya. 

Apa-apa percubaan untuk membawa ia akan menjadi lebih sukar dalam gelap tanpa berfungsi penerbangan instrumen berkata Darby, Kapten Amerika telah bersara. Sama ada akaun rasmi tentera udara adalah benar, bahawa kemungkinan dan lain-lain membuat misteri lebih confounding. 'Anda tidak dapat membuat cerita ini,' kata Michael Goldfarb, seorang bekas pegawai dengan pentadbiran penerbangan Persekutuan. Empat senario keganasan kemungkinan pihak berkuasa berkata mereka sedang melihat semua kemungkinan untuk menerangkan apa yang berlaku kepada pesawat penerbangan Malaysia. 

Awal Selasa, Ketua organisasi Polis Antarabangsa Interpol berkata bahawa agensi beliau semakin percaya kejadian itu tidak berkaitan dengan keganasan. ' Yang lebih banyak maklumat yang kami perolehi, semakin kita cenderung untuk menyimpulkan bahawa ia adalah bukan pengganas kejadian,' Ketua Setiausaha Interpol Ronald Noble berkata pada sidang berita di Lyon, Perancis. Lagi--keganasan menegaskan bercakap Selasa mengenai apa yang dia menamakan 'sangat mengganggu misteri'--Pengarah CIA John Brennan kekal kemungkinan.

'Saya tidak tahu (apa yang berlaku),' katanya. 'Tetapi saya tidak fikir orang hendaklah, pada masa ini, mengenepikan mana-mana garisan-garisan ini siasatan.' Dua penumpang yang telah menguasai tajuk-tajuk utama di lepas dua hari yang memasuki Malaysia menggunakan pasport Iran yang sah, Noble berkata. Namun, mereka menggunakan pasport Austria dan Itali yang dicuri untuk menaiki pesawat Malaysia hilang, katanya. Noble memberi mereka nama-nama dan umur sebagai Pouri Nourmohammadi, 18, dan Delavar Seyed Mohammad Reza, 29. 

Polis Malaysia lebih awal telah mengenal pasti Nourmohammadi, menggunakan sedikit berbeza nama dan umur, dan berkata mereka percaya beliau cuba untuk berhijrah ke Jerman. Ketua Khalid Abu Bakar daripada Polis Diraja Malaysia berkata, ia tidak muncul Iran muda menimbulkan ancaman. 'Kami telah telah menyemak latar belakang beliau,' Khalid berkata, mencatatkan 'lain-lain organisasi polis' telah berunding. 'Dan kami percaya bahawa beliau adalah tidak mungkin untuk menjadi ahli mana-mana kumpulan pengganas,' Khalid berkata. Selepas beliau gagal untuk tiba di Frankfurt, destinasi terakhir Tiket Nya, ibu beliau dihubungi pihak berkuasa, Khalid berkata. Mengikut rekod Tempahan Tiket, tiket ke Frankfurt adalah ditempah di bawah pasport Austria yang dicuri. Mencari luas satah yang tiada siapa yang tahu di mana ini dua orang lelaki dan orang lain yang 237 atas kapal terbang berakhir.

Setiap peneraju yang telah menimbulkan harapan mengesan jet komersil telah setakat ini dihentikan pada. Sejak beberapa hari yang lepas, Cari pasukan telah telah Syed Ali Tawfik Al berpuluh ribu batu persegi laut antara Pantai Timur Malaysia dan Vietnam Barat. Mereka juga telah mencari luar pantai barat Semenanjung Tanah Melayu, di Selat Melaka dan utara ke Laut Andaman. Carian juga merangkumi tanah di antara dua kawasan laut. Tetapi ia boleh hari, beberapa minggu atau bahkan bulan sebelum pencari yang mencari apa-apa yang bermula untuk menerangkan apa yang berlaku kepada satah, yang hilang Sabtu awal perjalanan ke Beijing. 

Bagi penerbangan Perancis. Dan ia adalah hampir dua tahun sebelum penyiasat mendapati sebahagian besar daripada pecahan satah Perancis dan kebanyakan badan-badan daripada 228 orang atas, kira-kira 12,000 kaki di bawah permukaan laut. Di Teluk Thailand, di kawasan yang mana pesawat Malaysia hilang buat dikesan, adalah lebih cetek dengan kedalaman maksimum hanya 260 kaki dan untuk kedalaman purata kira-kira 150 kaki. 

Namun, mereka perlu mencari terlebih dahulu. Syor baru dinyatakan tentang hala tuju itu, pesawat tidak membantu, kerana ia bermakna kurang kepastian dan masa yang lebih untuk arus memindahkan pecahan tersebut. 'Masa penting lulus,' David Gallo, dengan institusi Oceonographic Woods lubang, memberitahu CNN di Wolf Blitzer pada hari Isnin. ' Bahawa kawasan carian--itu haystack--semakin besar dan lebih besar dan lebih besar.'

Thailand, Singapura, Indonesia, Australia, Viet Nam, Amerika Syarikat, China dan Malaysia adalah semua mengambil bahagian dalam carian, kata jurucakap White House, Jay Carney. Jepun juga telah menghantar satu pasukan untuk kawasan ini, tentera Jepun dan krew Pengawal Pantai mungkin untuk mengikuti, Kementerian Luar yang diumumkan Rabu. Bahawa membantu mengambil pelbagai bentuk, seperti banyak sebagai 10 satelit Cina yang memantau kawasan helikopter-helikopter yang sedia untuk penghantaran dari kapal perang Amerika Syarikat.

CNN penerbangan Koresponden Richard Quest menyifatkan carian sebagai 'kerja amat memeritkan,' mencadangkan grid yang telah dikeluarkan ke atas lautan bagi pasukan yang untuk sikat, sedikit demi sedikit. Quest berkata bahawa kawasan carian berkembang menunjukkan bagaimana sedikit idea Penyelamat pegawai memiliki di mana kapal terbang mungkin boleh. Tetapi beliau masih yakin mereka akan dapati akhirnya. ' Tidaklah sia-sia, dengan cara apa pun. Mereka hairan,' katanya. ' Mereka. 











Mereka perlu tahu apa yang berlaku.' Sehingga mereka berbuat demikian, kesabaran semakin nipis untuk rakan-rakan dan ahli keluarga orang-orang kapal 370 penerbangan. Sebagai seorang lelaki pertengahan umur--bapa seorang penumpang tersebut--menjerit Selasa pada ejen syarikat penerbangan di Beijing: 'Masa lulus oleh.' Hilang Malaysia Airlines penerbangan 370: Apa yang kita tahu dan tidak tahu keluarga Agonized menanti jawapan lebih hilang Malaysia Airlines penerbangan 370 bagaimana tidak jet disappear?


Dan yang sangat-sangat memalukan adalah gambar di bawah, dalam era ke wawasan 2020 media kita masih mengetengahkan orang-orang seperti ini? Nak cari adik Sharlinie pun sampai sekarang tak jumpa, inikan pula nak cari kapal terbang? Ini semua mengarut dan tahyul. Mintalah ampun kepada Allah banyak-banyak, doa setulus-tulusnya atas ujian getir ini.



Tiada ulasan: